zondag 8 april 2012

IVF poging 1: cyclus dag 5, stimulatiedag 1

Vandaag in het ziekenhuis geweest voor de zogenaamde uitgangsecho. M'n menstruatie was deze keer erg kort, ondanks de begeleiding van de acupunctuur, dus ik was erg bang dat er misschien wel wat 'mis' was in mijn baarmoederholte.
Ik had tijdens de paaslunch erg veel gedronken dus ondanks dat ik voor die tijd nog was gaan plassen, zat mijn blaas vervelend vol. Het was dus een flinke zoektocht voor de arts. Dat is meestal het geval aan de linkerkant maar nu zat ze met rechts ook een tijd te kijken en te draaien. Door de endometriose is mijn linker eierstok soms lastig te vinden. Al dat gewroet doet flink zeer, de pijn trekt helemaal door tot in m'n rug en stuitje. En probeer je dan nog maar te ontspannen!
Uitslag echo: baarmoederslijmvlies dun genoeg en in mijn rechter eierstok zit een cyste. Voor de arts in eerste instantie reden om mij dinsdag te laten terugkomen. Als ik opmerk dat ik tijdens de laatste IUI ook een cyste had, zoekt ze terug in het dossier en ziet dat dit dezelfde cyste is. Niet gegroeid, dus niets aan de hand volgens haar. Als ik zelf niets had gezegd, had ik dus voor niets een paar dagen gewacht. Zou toch fijn zijn als ze je dossier goed lezen voor je de behandelkamer binnenkomt!

Het stimuleren kan dus gaan beginnen. Vanaf vandaag naast de Decapeptyl ook Puregon spuiten, 225 IE en volgende week zaterdag terugkomen voor een echo en bloedprikken. Ik moet die dag werken dus dinsdag ochtend direct met mijn leidinggevende bellen om te kijken of ik mijn dienst geruild krijg. Ga proberen me er nu nog niet druk om te maken. Het is Pasen, zij is er niet, dus nu niets aan te doen.
De stimulatie is begonnen. Over een week of 2 de punctie. Het komt nu wel heel dichtbij!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten