vrijdag 20 juli 2012

IVF 1, tweede follikelmeting

Na 3 jaar je cyclus in de gaten houden, weet ik ongeveer wel een beetje hoe mijn lijf in elkaar zit. Ik had dan ook het gevoel dat mijn eisprong er aan zit te komen. De echo bevestigde dat. Aan de linker kant zit al een aardig groot eiblaasje. Tot mijn grote verrassing zitten er nog 5, waarvan de kleinste 13 mm zijn. Deze mogen nog even groeien dus kunnen waarschijnlijk mee doen in de race naar het worden van een embryo!
Aan de rechterkant zitten ook nog 4 follikels waarvan 1 de cyste is. Dus al met al 9 follikels.
Wat ben ik blij zeg! Opgelucht dat de Menopur zijn werk doet en ik meer follikels heb dan de vorige keer. Wie weet zelfs 1 of 2 voor in te vriezen.

Wat vriendin Femke al vertelde, merk ik nu ook gelijk; deze hobbel is genomen, direct is daar de spanning voor de volgende stap die de opluchting van het moment eigenlijk vrij snel weer verdringt. Nu is de punctie de volgende stap; oef, spannend en pijnlijk. Ik kan me niet goed ontspannen bij inwendige onderzoeken en zie dan ook op tegen het 'gefriemel' tussen mijn benen. Ik geef dit aan bij de verpleegkundige en ze zal er een aantekening van maken voor haar collega. Lief!
En na de punctie is de volgende hobbel of er wel bevruchtingen optreden. En daarna hoeveel er doordelen en daarna.... nog veel hobbels te gaan dus! Maar deze hobbel is genomen en tot nu toe met goed resultaat!

2 opmerkingen:

  1. Goed zo meid zet hem op!! Op naar een mooi wondertje! Spannend 1e IVF. Dikke knuffel!!

    Liefs Kelly van @onskinderwens / twitter.

    BeantwoordenVerwijderen