vrijdag 13 juli 2012

IVF 1 herstart nummer zoveel

Eindelijk is het dan zover, ik ben weer begonnen. Wat heb ik uitgekeken naar dit moment, maar om eerlijk te zijn zag ik er ook weer enorm tegenop. Want wat voelde ik me goed de laatste weken. Had het gevoel dat bijna alle hormonen uit mijn lijf waren (op die van de pil na dan) en had weer energie genoeg. Pas achteraf merk ik dat de hormonen er behoorlijk ingehakt hebben. Ik heb mezelf teruggetrokken tijdens de vorige poging. Veilig thuis in mijn eigen omgeving, weinig behoefte aan contact met anderen maar ook letterlijk geen energie daarvoor. Het is goed om dat nu te beseffen, daar kan ik deze poging goed op letten en mezelf soms een extra schopje onder den spreekwoordelijke kont geven!

Dinsdag heb ik de uitgangsecho gehad. Alles zag rustig dus ik mocht gaan starten met stimuleren.
Het is even wat meer werk, het gebruiken van Menopur. Zes flesjes vullen met vloeistof, die optrekken om vervolgens 2 cc van het venijnige goedje in mijn huid te spuiten. Mensen die mij kennen weten dat ik een gruwelijke hekel heb aan naalden en prikken (jaja zuster Merel is een watje!). Ik moet zeggen, het blijft iedere avond weer een strijd met mezelf om de prik te zetten. En heb je de eerste gehad, dan mag de Decapeptyl als toetje er achter aan. Voordeel van de Menopur is dat ik de Deca niet meer zo pijnlijk vind :).

Woensdag mag ik terug komen voor een echo. Spannend, nu al! Er lagen aan de linkerkant 4 eitjes te wachten. Ik moest er vooral niet op rekenen dat dat er heel veel meer zouden worden. Goed om te weten, dan kan ik daar rekening mee houden. Rechts lag nog een cyste dus wat daar ligt te wachten is nog een verrassing. Ik probeer de aantallen maar los te laten. Heb er geen invloed op, kan het niet veranderen. Probeer de oh zo door mij gehate opmerking 'er hoeft er maar 1 te blijven zitten' als lijfspreuk te adopteren. Het is tenslotte wel waar ;).

Nog 3 dagen werken en dan heb ik vakantie. Rust en ontspanning, ruim 3 weken vrij. En op vakantie met mijn lieve vriendin Femke. Dat zijn toch DE ingrediƫnten voor een geslaagde poging?!

1 opmerking:

  1. We gaan er voor, Merel! Laat de eerste poging meteen DE poging zijn.

    BeantwoordenVerwijderen