zaterdag 7 januari 2012

Confrontaties

Als je in een proces als dit zit, kom je dagelijks confrontaties tegen. De afgelopen maand was er eentje vol confrontaties. De maand December is bij uitstek De maand om gezellig met je gezin, je geliefde, je partner, je kinderen (al die dingen die ik dus niet heb) fijne tijden te beleven. Nu beleef ik in m'n eentje ook fijne tijden hoor, vermaak me prima, heb fijne familieleden om me heen, lieve vrienden die me heel dierbaar zijn. Maar ik zou ook zo graag die ene man tegen willen komen om daar lekker tegen aan te kruipen op kerstavond, te kijken naar een mooi versierde kerstboom, pakjes eronder... ik weet het, het ideaalbeeld bestaat misschien wel helemaal niet.
En dan die kinderwens erbij. Confronterend, juist in een maand waarin ik me al kwetsbaar voel. Sinterklaas, een feest wat ik zo ontzettend leuk vind. Die spanning bij de kinderen, de blijheid, de vrolijkheid, het gestuiter, de geheimhouding van de oudere kinderen. Ik zou het allemaal zo graag zelf een keer mee willen maken (en ben me bewust van het feit dat ik mijn kind dan waarschijnlijk heel graag een weekje of wat achter het behang wil plakken!).
En toen kreeg ik ook nog een bij mijn bestelling van de Albert Heijn een pak pap voor kinderen cadeau. Pijnlijk moment. Confronterend moment. Een moment wat niet nodig was geweest.

Toch heb ik december als een gezellige maand beschouwd. Ik heb fijne kerstdagen gehad, doorgebracht met familie en vriendinnen. En oud&nieuw, een avond dat ik weer geconfronteerd word met een jaar alleen, een jaar waarin ik weer niet zwanger ben geworden, was rustig en saai doordat ik moest werken tot 23 uur. En ook die avond is voorbij gegaan zonder tranen en verdriet.
En nu? Nu kan ik ook weer vooruit kijken. Op naar een nieuw jaar met nieuwe kansen en mogelijkheden. En ik wens mezelf dan ook een fijn nieuw jaar toe. Een jaar waarin dromen mogen uitkomen, de grote en de kleine. Waarin ik eindelijk mag ervaren wat het is om zwanger te worden. Waarin ik ook op het gebied van werk een nieuwe uitdaging aan zal gaan in de vorm van een vervolgopleiding. En waarin ik hoop nog veel te mogen genieten van mijn lieve familie en fijne vriendschappen.
En ik wens iedereen een mooi 2012 toe. Waarin ook bij jullie dromen mogen uitkomen, dat dagen gevuld mogen zijn met dankbaarheid, liefde, vriendschap en plezier en dat het een jaar in goede gezondheid zal zijn. Gelukkig 2012 allemaal!

1 opmerking:

  1. Ik wens jou ook veel moois toe! En natuurlijk dat je aller grootste wens uit mag komen!

    BeantwoordenVerwijderen