woensdag 5 oktober 2011

Doorgaan met ups en downs

De afgelopen maanden niet geschreven op mijn blog. Aan de ene kant zoveel te schrijven, aan de andere kant is het ook veel van hetzelfde.
De afspraak met het ziekenhuis was om eerst 3 IUI pogingen te doen en als dit geen succes oplevert over te stappen op IVF. Ondertussen is dat bijna zover. Momenteel ben ik bezig met IUI 3. Een goede poging: 2 eitjes aan de 'goede' kant, een goede productie van de donor en goede moed om deze poging dan eindelijk 'de' poging te laten zijn. Maar eigenlijk sinds vanavond weer alle signalen gekregen die staan voor een menstruatie over een paar dagen. Het is zo lastig om hoop te houden als je je lichaam ondertussen zo goed kent. En hoop had ik echt bij deze poging. Voor het weekend begon een lage rugpijn die ik wel herken van de menstruatie. Alleen niet eentje die al begint 4 dagen na de IUI. Innesteling? En baarmoeder die hard aan het werk is? Ook gevoelige borsten en een zeurderige pijn in mijn onderbuik. Oh wat zou het fijn zijn als het toch gelukt is!
Maar nu dus weer die twijfel, die eeuwige twijfel. Zal het wel of zal het niet...

Mocht het niet gelukt zijn dan start ik op dag 1 met 'de pil' om mijn eigen cyclus stil te leggen. Eind oktober heb ik dan een voorlichtingsbijeenkomst vanuit het ziekenhuis voor het ivf-traject. Vrij snel daarna zal de eerste IVF poging een feit zijn. Zo dubbel als ik daarnaar uit kijk. Ik zou zo graag nu via deze weg zwanger worden, geen extra hormonen in mijn lijf, geen extra belasting voor mijn donor voor de zoveelste keer vanwege het vervullen van zijn taak, gewoon mijn droom zien uitkomen.
Maar ik weet ook dat IVF de kansen vergroot. Heel erg vergroot. Dus ik kijk ook uit naar de IVF.

Nu eerst maar 'ns afwachten wat de komende dagen brengen gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten