donderdag 10 maart 2011

De uitslag

Vandaag het gesprek gehad. De arts heeft aangegeven dat ik een inwendige kijkoperatie moet laten doen. Een 'gewone' kijkoperatie kan niet ivm mijn overgewicht (en bedankt doc). De inwendige operatie is een nieuwe techniek die nog maar weinig ziekenhuizen uitvoeren. Dus ik moet er voor naar Enschede. De arts heeft mijn dossier daar als het goed is vanmiddag naar toegestuurd. Ik krijg een uitnodiging voor een intake en daarna de opname. Hij kon niet zeggen op welk termijn dat zal plaatsvinden. Uit de baarmoederfoto kwam naar voren dat er echt geen uitvloeisel is van het contrastvloeistof en dat ze dat willen onderzoeken. Daarnaast kreeg ik het gevoel dat de arts ook niet zeker was van de eierstok aan de rechterkant. Ik heb een aantal jaar geleden een ontsteking aan mijn baarmoeder gehad en dat kan ook een eierstokontsteking zijn geweest of overgeslagen zijn op de eierstokken. Ze willen dus aan beide kanten kijken of er iets afwijkends te zien is.
Daarnaast werd er meermalen benadruk dat ik toch echt moet afvallen, dat is beter voor nu maar ook eventueel voor als ik over moet stappen op IVF. Jammer dat niemand er echt in geïnteresseerd is daar dat ik ook daadwerkelijk bezig ben met afvallen en dat het nou eenmaal niet zo snel gaat.

Mijn donor wil voor nu stoppen met insemineren. Naar zijn gevoel heeft het toch geen zin. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het voor mij niet zo voelt en dat ik het erg moeilijk vind om zo maar een poging over te slaan. Hij heeft het heel erg druk met zijn zaak, is jarig dit weekend en de tweeling wordt natuurlijk bijna geboren. Hij had al eerder aangegeven dat dit weekend heel lastig zou worden, maar nu dus helemaal niet meer. Misschien dat hij de volgende poging wel weer wil maar nu dus niet. Deels begrijp ik hem, maar mijn emoties maken het lastig om zijn kant te zien. Zal me er bij neer moeten leggen, het is niet anders.

Geen fijne dag dus vandaag. Ben erg verdrietig van dit alles. Baal er zo enorm van dat het zo lang moet duren allemaal en dat ik er al die vervelende onderzoeken voor moet laten doen. En dan ook nog een poging die dus verloren gaat. Het is even heel veel van alles bij elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten