zondag 30 augustus 2009

De zoektocht naar een geschikte donor

Voor mijn vakantie heb ik donor A ontmoet. Ik heb een goed gevoel aan deze ontmoeting over gehouden. A lijkt een betrouwbare man waarbij ik me op mijn gemak voel. Hij heeft hetzelfde gevoel bij mij want hij liet in een mailtje weten dat hij na onze ontmoeting nog steeds volledig achter onze bam-samenwerking staat. Daarbij heeft hij al eerder aangegeven om ook open te staan voor een eventueel tweede kindje, iets wat ik erg prettig vind.Tijdens mijn vakantie heeft A een soa- en aidstest laten afnemen, dus die stap is ook gemaakt. Komende week krijgt hij daar de uitslag van.
Als alles verder gaat zoals het moet gaan dan wil ik in november of december starten met insemineren! Spannend!! Eind september spreken we nog een keer af om het donorcontract door te nemen en te tekenen.
Tijdens de vakantie hebben vriendin D en ik veel gepraat over onze stappen . Het is prettig om een vriendin zo close te hebben die hetzelfde meemaakt als jij. Daarnaast is D een paar stapjes verder waardoor ik ook een beetje op haar kan leunen!
Ik zou het liefst met een leuke man een gezinnetje stichten maar ben er ook aan toe om zelf de touwtjes in handen te nemen. In het begin was ik nog erg zoekende en twijfelde aan alles, vooral aan mijn gevoel. Sinds ruim een maand lijkt alles op z'n plek te zijn gevallen en heb ik het gevoel dat ik een goede keuze maak. Heel fijn om dit gevoel te hebben!
Ik kreeg vandaag 'n mail van A dat de testen voor Soa en AIDS negatief waren, dus positief nieuws! Of zoals hij zelf schreef "tralala, tralalie, joepie. We kunnen weer een stapje verder gaan"!!
We hebben afgesproken om elkaar eind van deze maand bij mij thuis te ontmoeten. Zodat we het donorcontract kunnen doornemen, hij de testen kan laten zien en hij kan zien waar hij straks zijn ding moet gaan doen! Ik mail zo dus nog even 2 dagen door waarop ik zou kunnen.
Jeej, weer een stap verder en ik heb het idee dat het echt zo december is! Vindt het allemaal wel weer heel erg spannend hoor (en dan ook nog de spanning van het meeleven met vriendin D.. ik word straks nog overspannen!). Ook om hem bij mij thuis te ontvangen. Ik ben nogal erg gehecht aan m'n privacy thuis en nu komt hij echt in mijn domein zeg maar! Maar ik kijk er ook naar uit omdat het weer een stapje dichterbij mijn wens is.
Ik zal hem ook vragen om zijn ID mee te nemen. Moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook wel goed voelt om het bewijs dat A ook daadwerkelijk is wij hij zegt dat ie is, in handen te hebben. En zeker ook voor 'later' zodat mijn kindje alle gegevens heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten